top of page

תכנון בית פרטי – התהליך

בשעה טובה, איזה מרגש אתם לקראת הגשמת החלון שלכם, בניית בית קרקע פרטי. הליך בניית בית קרקע נחשב לאחד התהליכים הכי מורכבים ויקרים שנשקיע בהם בחיינו. הוא כולל שלבים רבים ומורכבים, החל מאיסוף ההון, התכנון, ביצוע והכניסה לבית החדש. מדובר בהליך שמעורבים בו כל כך הרבה בעלי מקצוע שחייבים לעבוד איתם בסינרגיה מלאה. לכן, חשוב לדעת ולהיערך מראש שעומד לפנינו תהליך רב שלבי.


שלבי התכנון של בית פרטי שלב ראשון- היכרות

תהליך תכנון של בית פרטי מתחיל קודם כל בפגישת היכרות.

בשלב זה נדבר עליכם, נלמד להכיר אתכם, את הצרכים, אורח החיים, השאיפות, החלומות וטעמכם האישי.

מדובר בפגישת היכרות ולכן מומלץ להגיע אליה עם רפרנסים- תמונות של בתים שאהבתם, צבעים מועדפים וסגנונות שאליהם אתם מתחברים. אחד הדברים הכי חשובים שצריך להגיע איתם לפגישה ולהכין זאת מבעוד מועד הוא הידע לגבי התקציב העומד לרשותכם. תפקידו של המתכנן בין היתר הוא לשקף לכם האם התקציב מספיק לבית שאתם רוצים. חלק זה חשוב ומהותי עוד מתחילת התהליך וזאת כדי להתוות דרך שקטה ובטוחה יותר לתכנון ללא לחצים וחריגות. שלב ההיכרות הוא חשוב כדי שנוכל לבנות יחדיו את הפרוגרמה האדריכלית המהווה בסיס לכל החלטה.


מדידה בשטח – במקביל לשלב ההיכרות מתבצעת מדידת פנים בשטח על ידי מודד מקצועי.


שלב שני- אופציות תכנוניות

בשלב זה אספק לכם מספר אופציות לתכנון הבית על פי הפרוגרמה שבנינו ביחד לפי הצרכים שלכם. בכדי שתוכלו להבין את התכנית לעומק אני מספק לכם הדמיה ריאליסטית, מודל תלת מימדי הממחיש בצורה הקרובה ביותר למציאות כיצד הבית יראה. ההדמיה היא כלי עבודה חיוני לתכנון הבית והבנת המבנה ועיצובו מבחוץ ומבפנים וליצירת רעיון נפחי וייחודי. בד"כ יש צורך לחזור לתוכניות ולשנותן עקב התכנון בתלת מימד. ברגע שאנחנו נחליט ביחד מה היא האופציה הנבחרת נתחיל לבנות את תכנית העבודה.



שלב שלישי- היתר בניה

כשהתכנון הרעיוני הושלם יש להפכו לתוכנית הגשה. זהו שלב טכני של עריכת שרטוטי המבנה לפי ההנחיות של מנהל התכנון והגשתן לאישור הועדה המקומית בצרוף מסמכים ואישורים. זהו תהליך בירוקרטי שבשנים האחרונות הפך למקוון, דרך מערכת ממוחשבת שנבנית ומשתכללת עם הזמן. בתהליך זה יש להמציא אישורים מגורמים מקצועיים שונים לכך שהמבנה עומד בתקנים ובהנחיות רלוונטיות. עורך הבקשה צריך להיות מנוסה עקשן ויצרתי כדי להתמודד עם הערות שמתקבלות, ולשמור על הרעיון המקורי של התכנון. בשלב זה מופעלים יועצי התכנון: מהנדס בניין , אינסטלציה, אקוסטיקה ועוד, הכל בהתאם לנדרש. העבודה עם היועצים מתואמת דרכי. שלב רביעי- מכרז

כשיש אישור עקרוני לתכנון , מהועדה המקומית, מתחיל שלב התכנון המפורט. קנה המידה של התוכניות מוכפל ל 1:50, והסכמות הופכות לתוכניות עם אינפורמציה לפי נושאים. זה הזמן בו הרעיונות הסכמטיים מקבלים אפיון חומר צורה ואופי, הצהרת הכוונות הראשונית נבדקת לעומק כדי להופכה לברת ביצוע. אני מרבה להתייעץ עם בעלי מקצוע וספקים כדי למצוא את הדרך היעילה והפשוטה למימוש הרעיון הצורני. ומקפידה להתעדכן בחידושים הטכנולוגיים שצצים כל הזמן. תוכנית בניה ואינסטלציה, תוכניות חשמל ותאורה ותוכניות ריצוף משורטטות לכל קומה, הפרוט מלווה בפגישות אצל ספקים לבחירת חומרי חיפוי, גופי תאורה, כלים סניטריים, דלתות וחלונות. המטבח חדרי השרותים והמדרגות מפורטים בקנה מידה 1:25 ומלווים בפריסה של כל קירות החדר. המכרז מלווה במפרט המתאר את טיב העבודות ובכתב כמויות. חומר המכרז נמסר לקבלנים לתמחור ומשמש להשוואה בין הצעותיהם.

שלב חמישי- ביצוע רגע האמת מגיע והבית מתחיל להיבנות. לאורך כל תקופת הבניה, אני מבצעת פיקוח עליון בשטח ודואגת להגיע ולוודא שהתוכניות ברורות ומובנות ולקבל משוב לשיפורן. לפני שלבי ביצוע קריטיים כמו הרמת קירות פנים, כניסת אינסטלטור או חשמלאי אני עוברת על סימונים שהכינו בעלי המיקצוע ומוודא שהכל ברור. בתום כל פגישת פיקוח אני מוציאה דוח כתוב עם הערת והנחיות לעבודה. יחד איתכם מבוצעת בחירת חומרים ואביזרים ובחינת דוגמאות שאני דואגת להזמין מבעלי המקצוע במועד המתאים. אני מאמינה שאהבתי למקצוע, הכרותי רבת השנים עם תהליך הבניה, הראש היצרתי שלי, התנהלותי השיטתית ואופיי הנוח יהפכו עבורכם את התהליך המתואר לנגיש ברור ופשוט, עם קבלת החלטות הדרגתית מסודרת ונינוחה. ועם שליטה מקסימלית עלל התוצר הרצוי שהוא בית החלומות שלכם.

62 צפיות0 תגובות
תכנון בית פרטי – התהליך

תכנון בית פרטי – התהליך

18 בנוב׳ 2022

מה הם שלבי העבודה?

מה הם שלבי העבודה?

21 בספט׳ 2022

סיור 360 - למי זה מתאים?

סיור 360 - למי זה מתאים?

30 בינו׳ 2021

   קצוות מעוגלים - הדמיה לבית קרקע

   קצוות מעוגלים - הדמיה לבית קרקע

26 ביולי 2020

הדמיה לבית כפרי - צפו בדוגמא

הדמיה לבית כפרי - צפו בדוגמא

26 ביולי 2020

עשוי לעניין אותך?

bottom of page